Önskar av hela mitt hjärta.

Publicerat: 21 september, 2020 i Uncategorized

När det oväntade händer. Fick idag ett samtal som säger att jag nu bara har en svägerska kvar. Tankarna flyger runt i sökande efter vem som lämnat. Någon sekund senare blir allt klart. Den jag pratar med är den som är kvar en av två.

Den äldsta av Systrarna meddelar det tragiska! Först gick min fru och den yngsta av dessa tre vidare från denna värld. Nu hände detsamma mellansyster som tragiskt följde i samma spår.

Livet är så skört att det knappt går att förstå. Vi finns där ena dagen men är borta nästa trots alla planer och förväntningar som finns. Den lugna tillvaron i huset väster om Sollefteå blev aldrig verklighet utan allt slutade vid ett enkelt ingrepp vid ett sjukhus i Stockholm.

Ingen av oss går säker i den evighet vi tror oss kunna vara i. Vi tänds och vi släcks som ljuset vi omger oss av.

Önskar av hela mitt hjärta att Systrarna får mötas igen i den frekvens vi inget vet om. Skulle kännas så bra för dem och oss andra. //Remington56

kommentarer
  1. northforestgirl skriver:

    Du skriver så många och underbar ord. De säger det som helt. Livet kan förändra i ett ögonblick. Det lämnade oss ibland med frågor att har inte svårare. Varför? Dina ord säger att vilken är i hjärtan.

    Gilla

Lämna en kommentar